Servisne informacije

Opći uvjeti obavljanja kolodvorske djelatnosti

Temeljem članka 99. st.6. i 103., st. 2. i 3. Zakona o prijevozu u cestovnom prometu (NN 41/18, 98/19, 30/21 i 89/21, 114/22 i 136/24), članka 295. Zakona o obveznim odnosima (NN 35/05, 41/08, 125/11, 78/15, 29/18 i 126/21, 114/22, 156/22, 145/23 i 155/23), članka 6. Pravilnika o autobusnim kolodvorima (Narodne novine broj: 125/25), Autobusni kolodvor Varaždin, dana 21.11. 2025. godine, donosi sljedeće:

 

OPĆE UVJETI OBAVLJANJA KOLODVORSKE DJELATNOSTI

OPĆE ODREDBE

Članak 1.

Ovim općim uvjetima (dalje: Opći uvjeti) regulira se obavljanje kolodvorske djelatnosti na autobusnom kolodvoru Varaždin odnosno prava i obveze Autobusni kolodvor Varaždin ( dalje : autobusni kolodvor) i korisnika usluga autobusnog kolodvora (dalje: korisnici usluga).

 

Sastavni dio Općih uvjeta obavljanja kolodvorskih usluga je Cjenik kolodvorskih usluga donesen temeljem članka 99. st. 6. Zakona o prijevozu u cestovnom prometu (Narodne novine broj: 41/18, 98/19, 30/21 i 89/21 i 114/22 i 136/24).

 

Članak 2.

Korisnici usluga su:

  • prijevoznici, pravne i fizičke osobe koje obavljaju djelatnost prijevoza putnika u cestovnom prometu,
  • putnici, fizičke osobe koje koriste usluge prijevoza u cestovnom prometu
  • treće osobe, koje se po bilo kojoj osnovi zateknu na prostoru autobusnog kolodvora ili zatraže neku od kolodvorskih usluga.

  

Usluge autobusnog kolodvora dostupne su svim korisnicima, pod jednakim uvjetima, bez diskriminacije u skladu s Općim uvjetima.

 

KOLODVORSKE USLUGE

Članak 3.

Usluge koje pružaju autobusni kolodvor iz članka 1. su:

KOLODVORSKE USLUGE PRIJEVOZNICIMA:

  1. Prihvat i otpremanje autobusa,
  2. Korištenje parkirališta za parkiranje autobusa,
  3. Prodaja voznih karata,
  4. Organizacija rasporeda prodaje voznih karata,
  5. Pružanje informacija o prijevozima i druge usluge povezane s prijevozom putnika.

KOLODVORSKE USLUGE PUTNICIMA I TREĆIM OSOBAMA

  1. Prihvat i otpremanje putnika,
  2. Korištenje čekaonice i perona,
  3. Prodaja voznih karata, rezervacija i čuvanje mjesta u autobusu
  4. Izdavanje potvrde o cijeni vozne karte
  5. Pohrana prtljage,
  6. Upotreba sanitarnog čvora
  7. Upotreba telefona i razglasnih uređaja,
  8. Korištenje parkirališta za osobne automobile
  9. Pružanje informacija o prijevozima i druge usluge povezane s prijevozom putnika.

 

Članak 4.

Prihvat i otpremanje autobusa podrazumijeva rezervaciju dolaznog i/ili polaznog perona i omogućavanje nesmetanog korištenja dolaznog i/ili polaznog perona za polaske i/ili dolaske pojedinog prijevoznika prema dostavljenim dozvolama i organizaciju prometovanja na površini autobusnog kolodvora na siguran način.

 

Korištenje parkirališta za autobuse podrazumijeva parkiranje autobusa pojedinog prijevoznika na za to predviđenom mjestu na autobusnom kolodvoru, u skladu sa prostornim mogućnostima kolodvora. Korištenje parkirališta ne podrazumijeva čuvanje autobusa.

 

Prodaja voznih karata u odnosu na prijevoznike podrazumijeva ugovorni odnos temeljem posebnog ugovora u pisanom obliku, u kojemu Autobusni kolodvor i prijevoznik reguliraju međusobne odnose vezane za način i uvjete prodaje voznih karata trećim osobama.

 

Organizacija rasporeda prodaje voznih karata podrazumijeva prodaju voznih karata u skladu sa prijevoznim kapacitetima koje pojedini prijevoznik omogući za prodaju mjesta u autobusu.

 

Pružanje informacija o prijevozima i druge usluge povezane s prijevozom putnika podrazumijeva davanje informacija prijevoznicima o broju prodanih voznih karata, o interesu putnika za prijevozom, o eventualnim problemima pri organizaciji prometovanja i slično, a naročito podrazumijeva vođenje očevidnika o dolascima i polascima autobusa sukladno propisima koji uređuju obavljanje djelatnosti prijevoza putnika u cestovnom prometu i potvrđivanje dolazaka i odlazaka na putnim radnim listovima pojedinog prijevoznika.

 

Pod pojmom „ polazak „ podrazumijeva se polazak autobusa sa perona kao polaznog mjesta po voznom redu javnog linijskog prijevoza ili posebnog linijskog i povremenog prijevoza, a pod pojmom „dolazak" podrazumijeva se dolazak autobusa na peron kao posljednjeg mjesta pristajanja odnosno iskrcaja putnika po voznom redu u javnom linijskom prijevozu ili posebnom linijskom i povremenom prijevozu.

 

Pod pojmom „tranzit“ podrazumijeva se korištenje autobusnog kolodvora odnosno perona kao dolazak/polazak stajališta po voznom redu koje nije polazno/završno mjesto.

 

Članak 5.

Prihvat i otpremanje putnika podrazumijeva organizaciju boravka putnika na prostoru autobusnog kolodvora za vrijeme od dolaska putnika na autobusni kolodvor i kupnje vozne karte do ulaska u autobus ili odlaska sa prostora autobusnog kolodvora nakon izlaska iz autobusa.

 

Korištenje čekaonice i perona podrazumijeva mogućnost upotrebe zatvorenog i otvorenog prostora autobusnog kolodvora namijenjenog za putnike koji je zaštićen od utjecaja atmosferilija, grijan i prozračen i odvojen od prometnih površina autobusnog kolodvora, u kojemu postoje mjesta za sjedenje, stajanje i odlaganje stvari koje putnici i treće osobe imaju kod sebe za vrijeme dok isti borave na prostoru autobusnog kolodvora do ulaska u autobus ili odlaska sa prostora autobusnog kolodvora.

 

Za korištenje gore navedenih usluga Autobusnog kolodvora, pružanje informacija putnicima, rad prometne službe, korištenje prostora čekaonice, odlaznih perona, održavanje, rasvjetu, čišćenje i pranje, Autobusni kolodvor od putnika naplaćuje kolodvorsku uslugu sukladno Cjeniku.

 

Prodaja voznih karata u odnosu na putnike i treće osobe podrazumijeva prodaju voznih karata svim zainteresiranim osobama, u svim oblicima prodaje, bez obzira putovali isti ili ne, koje se na prodajnom mjestu izjasne o relaciji i vremenu putovanja te koje plate cijenu vozne karte.

 

Rezervacija mjesta u autobusu podrazumijeva odnos autobusnog kolodvora i putnika u kojemu je putniku, u skladu sa ovim općim uvjetima zagarantirano mjesto bez numeracije sjedala u autobusu za točno utvrđeni polazak.

 

Čuvanje mjesta u autobusu podrazumijeva odnos autobusnog kolodvora i putnika u kojemu je putniku, u skladu sa ovim općim uvjetima zagarantirana prodaja vozne karte za točno utvrđeni polazak. Obveza čuvanja mjesta traje najkasnije do 2 sata prije polaska u domaćem te najkasnije do 6 sati prije polaska u međunarodnom prijevozu.

 

Izdavanje potvrde o cijeni vozne karte podrazumijeva pisani dokument kojim kolodvor na zahtjev osobe koja plati naknadu za izdavanje navedene potvrde daje trećim osobama informaciju o cijeni vozne karte za pojedinu relaciju. Potvrda se uz predočenje vozne karte kupljene na autobusnom kolodvoru izdaje bez naknade.

 

Potvrda o ne prometovanju ili zakašnjenju redovnih autobusnih linija uz predočenje vozne karte (kupljene preko prodajnog kanala autobusnog kolodvora) izdaje se bez naknade.

 

Upotreba sanitarnog čvora podrazumijeva omogućavanje korištenja sanitarnog čvora fizičkim osobama koje unaprijed plate naknadu za korištenje sanitarnog čvora u skladu sa Cjenikom usluga Autobusnog kolodvora Varaždin (dalje u tekstu: Cjenik).

 

Pohrana prtljage podrazumijeva odnos treće osobe i kolodvora, na koji se na odgovarajući način primjenjuju ovi opći uvjeti i odredbe koje uređuju ostavu prema Zakonu o obveznim odnosima.

 

Korištenje parkirališta za osobne automobile podrazumijeva parkiranje osobnog automobila na za to predviđenom mjestu na autobusnom kolodvoru, u skladu sa prostornim mogućnostima pojedinog kolodvora. Korištenje parkirališta ne podrazumijeva čuvanje osobnog automobila.

 

Pružanje informacija o prijevozima podrazumijeva davanje informacija o polascima i odlascima, cijenama voznih karata i slično putem telefona, monitora, drugih vrsta displaya, oglasne ploče, internet stranice ili na licu mjesta od strane ovlaštene osobe na autobusnom kolodvoru. Pružanje informacija putem telefona može se obavljati putem komercijalne telefonske linije ili komercijalne Internet stranice.

 

Članak 6.

Kolodvorske usluge prijevoznicima pružaju se u javnom linijskom prijevozu svim prijevoznicima prema dostavljenim dozvolama, a kolodvorske usluge prijevoznicima u posebnom linijskom i povremenom prijevozu pružaju se u skladu s raspoloživim kapacitetima autobusnog kolodvora.

 

Članak 7.

Cijene kolodvorskih usluga određene su cjenikom kolodvorskih usluga koji se nalazi u privitku ovih Općih uvjeta i njihov je sastavni dio.

 

KOLODVORSKE USLUGE PRIJEVOZNICIMA

Članak 8.

Ovim općim uvjetima daje se opća ponuda na neodređeno vrijeme svim zainteresiranim osobama za sklapanje adhezijskog ugovora o pružanju kolodvorskih usluga. Sve odredbe koje uređuju odnose ugovornih strana utvrđene su ovim Općim uvjetima.

 

Prihvat opće ponude zainteresirana osoba vrši na konkludentan način, poduzimanjem neke od radnji koje se određene ovim općim uvjetima za neku vrstu korisnika kolodvorskih usluga.

 

Prihvatom opće ponude korisnika smatra se da je sklopljen ugovor o pružanju kolodvorskih usluga  da su u cijelosti prihvaćene odrednice ovih Općih uvjeta od strane korisnika usluge – prijevoznika.

 

Ugovor o pružanju kolodvorskih usluga smatra se promijenjenim na osmi dan od dana objave izmjena i/ili dopuna ovih općih uvjeta ili objave promijenjenih općih uvjeta.

 

Opća ponuda za sklapanja ugovora o pružanju kolodvorskih usluga ne obvezuje Autobusni kolodvor u slučaju ako korisnik ne ispunjava uvjete utvrđene ovim općim uvjetima.

 

Članak 9.

Pravo na korištenje kolodvorskih usluga u javnom linijskom prijevozu prijevoznik stječe kad izdavatelj dozvola za prijevoz putnika ili drugo nadležno tijelo Autobusnom kolodvoru dostavi važeće Dozvole, vozni red i cjenik za linije. Nakon dostave Dozvole smatra se da su Autobusni kolodvor i prijevoznik sklopili ugovor o pružanju kolodvorskih usluga. Dozvola i cjenik se smatraju dostavljenim kada budu uvedeni u urudžbeni zapisnik Autobusnog kolodvora. Autobusni kolodvor se obvezuje unijeti dostavljene podatke prijevoznika u svoj računalni software najkasnije u roku od 10 /deset/ dana od dana dostave podataka.

 

Iznimno od navedenog, za kolodvorsku uslugu prodaje voznih karata Autobusni kolodvor će prijevozniku nakon primitka Dozvola iz prethodnog stavka poslati ugovor o prodaji voznih karata.

 

Pravo na korištenje kolodvorskih usluga u posebnom linijskom i povremenom prijevozu prijevoznik stječe kad njegov autobus stupi na površinu autobusnog kolodvora te se nakon toga smatra da su Autobusni kolodvor i prijevoznik sklopili ugovor o pružanju kolodvorskih usluga.

 

Iznimno od navedenog, Autobusni kolodvor ima pravo odbiti pružanje kolodvorskih usluga za navedene vrste prijevoza u slučaju nedostatka prostornih kapaciteta ili organizacijskih elemenata.

 

Pravo na korištenje kolodvorskih usluga iz stavka 1. ovog članka prestaje kad prijevozniku prestane važiti dozvola iz stavka 1. ovog članka te se smatra da je istovremeno prestao važiti i ugovor o pružanju kolodvorskih usluga.

 

Ukoliko prijevoznik i nakon pisane opomene Autobusnog kolodvora u roku od 8 dana ne plati dospjelu naknadu za usluge Autobusnog kolodvora, iste će se naplaćivati na licu mjesta odmah prije korištenja određene usluge, nakon čega će mu Autobusni kolodvor izdati račun. U slučaju nemogućnosti plaćanja usluge Autobusni kolodvor je ovlašten uskratiti pružanje kolodvorskih usluga i fizički zapriječiti ulazak autobusa prijevoznika na prostor Autobusnog kolodvora.

 

U slučaju prestanka ugovora iz prethodna dva stavka, autobusni kolodvor je ovlašten uskratiti pružanje svojih usluga i fizički zapriječiti ulazak autobusa prijevoznika na prostor autobusnog kolodvora.

 

U slučaju prestanka obnašanja linije od strane prijevoznika iz razloga koji nisu bili predvidivi i nisu nastali krivnjom Autobusnog kolodvora (primjerice stečaj s prestankom obavljanja prijevoza, likvidacija i slično), prihvaćanjem ovih Općih uvjeta smatra se da je prijevoznik suglasan da Autobusni kolodvor od obračuna prodanih karata ustegne odredeni iznos novca koji će biti namijenjen isključivo naknadi štete autobusnom kolodvoru nastale radi povrata unaprijed prodanih povratnih karata za liniju koja ne prometuje iz gore navedenih razloga.

 

Članak 10.

Autobusni kolodvor se obvezuje:

  • svim prijevoznicima koji ispunjavaju ove opće uvjete kolodvorske usluge pružati na jednak način,
  • za svaki polazak iz voznog reda prema dostavljenoj dozvoli rezervirati prijevozniku dolazni/polazni peron prema dolaznim/polaznim vremenima iz voznog reda i to 15 minuta prije polaska u tuzemnom linijskom prijevozu, međunarodnom linijskom prijevozu i 30 minuta u povremenom prijevozu,
  • osigurati i izvršiti prihvat i otpremanje autobusa,
  • na prometnim površinama autobusnog kolodvora organizirati prometovanje autobusa na siguran način,
  • na zahtjev voznog osoblja prijevoznika ovjeriti dolazak/polazak autobusa na autobusni kolodvor za dolaske/polaske koji se izvrše,
  • omogućiti prijevozniku korištenje parkirališta u skladu sa raspoloživim kapacitetima,
  • pružati informacije o dolascima/polascima autobusa i cijenama voznih karata pojedinih prijevoznika,
  • u slučaju pisanog ugovora o prodaji voznih karata organizirati prodaju voznih karata u skladu sa uputama, kapacitetima i po cijenama koje odredi prijevoznik,
  • prodavati vozne karte prijevoznika čiji je polazak registriran kao raniji, osim ako putnik ne traži suprotno.

 

Članak 11.

Prijevoznik se obvezuje:

  • postaviti autobus na peron do 15 minuta prije polaska u tuzemnom linijskom prijevozu, međunarodnom linijskom te 30 minuta u povremenom prijevozu,
  • po dolasku i iskrcaju putnika odmah ukloniti autobus sa perona ako je vrijeme nastavka linije ili novog polaska veće od vremena koje je rezervirano člankom 10. ovih općih uvjeta,
  • kolodvorske usluge koristiti na način koji ne ometa ostale korisnike kolodvorskih usluga ili posjednike poslovnih prostora na prostoru autobusnog kolodvora, na ekološki prihvatljiv i za ostale korisnike siguran način, a osobito ukloniti autobus sa perona u vremenu koje je ovim općim uvjetima određeno kao vrijeme prihvata i otpreme autobusa,
  • pravovremeno na dokaziv način obavještavati Autobusni kolodvor o svim činjenicama relevantnim za pružanje kolodvorskih usluga
  • naknadu za kolodvorske usluge plaćati na način i u rokovima utvrđenim ovim općim uvjetima,
  • ne primiti na prijevoz putnika koji nema voznu kartu, a u autobus ulazi na autobusnom kolodvoru te takvog putnika uputiti da kupi voznu kartu na autobusnom kolodvoru,
  • u javnom linijskom prijevozu, u slučaju kad vozne karte za polaske koji koriste autobusni kolodvor prodaje na drugom prodajnom mjestu, svakom putniku naplatiti i kolodvorsku uslugu sukladno cjeniku kolodvorskih usluga Autobusnog kolodvora na kojemu putnik ulazi u autobus,
  • u slučaju privremenog prekida ili trajne obustave prijevoza, odmah to prijaviti autobusnom kolodvoru putem službenog dopisa ili elektronske pošte.
  • na Autobusni kolodvor dovoziti uredne i tehnički ispravne autobuse, koji moraju imati ploče sa nazivima linija ili oznakom vrste prijevoza za posebni linijski i povremeni prijevoz,
  • osigurati da u toku pristajanja vozno osoblje bude uz autobus,
  • dolaske i odlaske obavljati u skladu sa vremenom iz voznog reda, a u slučaju kašnjenja pravovremeno obavijestiti Autobusni kolodvor,
  • osigurati da vozno osoblje pazi na čistoću i urednost Autobusnog kolodvora, a u suprotnom slučaju platiti naknadu za onečišćenje i ostale naknade definirane Cjenikom,
  • osigurati da vozno osoblje ne nagovara putnike na korištenje pojedinih linija niti da čini radnje koje za uzrok ili posljedicu mogu stvarati nelojalnu tržišnu utakmicu među prijevoznicima.

 

Članak 12.

U javnom linijskom prijevozu, u slučaju kad je sklopljen ugovor o prodaji voznih karata autobusni kolodvor će svakom putniku uz svaku voznu kartu naplatiti kolodvorsku uslugu i rezervaciju mjesta sukladno Cjeniku.

 

U javnom linijskom prijevozu, u slučaju kad su vozne karte za polaske koji koriste autobusni kolodvor prodane na drugom prodajnom mjestu, autobusni kolodvor će naplatiti i kolodvorsku uslugu sukladno Cjeniku.

 

Prometno osoblje Autobusnog kolodvora ima pravo svakodnevno obavljati kontrolu broja putnika u autobusu prijevoznika i za utvrđeni broj putnika koji nije voznu kartu kupio na blagajnama ili drugom prodajnim mjestu Autobusnog kolodvora i platio kolodvorsku uslugu, ima pravo prijevoznika obavijestiti o broju putnika bez plaćene kolodvorske usluge.

 

Vozač prijevoznika obvezan je prometnom osoblju autobusnog kolodvora prijaviti broj putnika u autobusu koji nisu kupili voznu kartu na blagajnama ili drugom prodajnom mjestu autobusnog kolodvora.

 

Za utvrđeni broj putnika koji nije voznu kartu kupio na način iz prethodnog stavka i nije platio kolodvorsku uslugu, kolodvor ima pravo prijevozniku naplatiti neplaćene kolodvorske usluge.

 

Smatra se da putnik ima kartu za prijevoz ako ju je kupio na jednom od prodajnih mjesta ili oblika prodaje autobusnog kolodvora, ako ju je kupio na drugom prodajnom mjestu, a uz nju platio i kolodvorsku uslugu, ako posjeduje drugu odgovarajuću ispravu umjesto kupljene karte, uz uvjet da je platio kolodvorsku uslugu.

 

Prijevoznik kolodvorske usluge, osim provizije za prodane vozne karte, ima pravo plaćati na licu mjesta odmah prije korištenja kolodvorske usluge, nakon čega će mu Autobusni kolodvor izdati račun ili kolodvorske usluge plaćati na mjesečnoj bazi nakon primitka obračuna i računa za kolodvorske usluge.

 

U slučaju da prijevoznik ne plati kolodvorske usluge na licu mjesta smatra se da prihvaća plaćanje na mjesečnoj bazi.

 

Autobusni kolodvor će do 5. u mjesecu za prethodni mjesec izvršiti obračun korištenja kolodvorskih usluga za pojedinog prijevoznika, a isti će dostaviti prijevozniku zajedno sa računom za kolodvorske usluge, koji račun se prijevoznik obvezuje platiti:

  • u slučaju kada kolodvorske usluge uključuju i prodaju voznih karata, u roku koji je kao rok za plaćanje određen ugovorom o prodaji voznih karata,
  • u slučaju kada kolodvorske usluge ne uključuju prodaju voznih karata, do 5. u mjesecu za prethodni mjesec.

 

U slučaju kad postoji ugovor o prodaji voznih karata, prijevoznik će ispostaviti Autobusni kolodvor račun za prodane vozne karte.

 

Prilikom plaćanja računa za prodane vozne karte Autobusni kolodvor ima pravo iznos koji treba po obračunu platiti prijevozniku umanjiti za iznos obračunatih kolodvorskih usluga.

 

Članak 13.

Obračun kolodvorskih usluga obavlja se prema cjeniku kolodvorskih usluga i to:

  • pristajanje u javnom linijskom prijevozu, na način da se broj polazaka, dolazaka ili tranzita koje prijevoznik ima registrirane prema voznom redu na autobusnom kolodvoru pomnoži sa cijenom prihvata i otpreme autobusa,
  • pristajanje u povremenom prijevozu na način da se svako stupanje na površinu autobusnog kolodvora smatra jednim polaskom,
  • pristajanje ne može trajati duže od vremena određenog u članku 10. ovih općih uvjeta, a u slučaju da autobus duže od toga vremena ostaje na površini autobusnog kolodvora to se smatra parkiranjem,
  • naknadu za prodaju voznih karata prijevoznik plaća prema cjeniku kolodvorskih usluga,
  • u slučaju kad prijevoznik vozne karte za linije iz članka 11., točke 7. ovih općih uvjeta prodaje na drugom prodajnom mjestu, na način da do 5. u mjesecu za prethodni mjesec obavijesti Autobusni kolodvor o broju voznih karata prodanih na drugom prodajnom mjestu tako da sačini obračun prema članku 11., alineja 7. ovih Općih uvjeta, isti obračun dostavi Autobusnom kolodvoru, te plati iznos kolodvorskih usluga u roku za plaćanje po ovim Općim uvjetima,
  • naknadu za parkiranje prijevoznik plaća prema cjeniku kolodvorskih usluga,
  • naknada za organizaciju rasporeda prodaje voznih karata i pružanje informacija iz članka , stavak 5. ovih općih uvjeta uključeni su u naknadi iz točke 1. ovog članka.

 

KOLODVORSKE USLUGE PUTNICIMA I TREĆIM OSOBAMA

Članak 14.

Smatra se da su putnici i treće osobe sa autobusnim kolodvorom sklopili ugovor o pružanju kolodvorskih usluga, te u cijelosti prihvatili odrednice ovih Općih uvjeta u trenutku kad su stupili na površinu autobusnog kolodvora ili zatražili neku od njegovih usluga.

 

U povremenom prijevozu kolodvorsku uslugu za svakog korisnika autobusnog kolodvora plaća organizator prijevoza sukladno Cjeniku.

 

Članak 15.

Autobusni kolodvor se obvezuje svim putnicima i trećim osobama koje ispunjavaju ove opće uvjete kolodvorske usluge pružati na jednak način.

 

Putnici i treće osobe obvezni su u toku boravka na prostoru Autobusnog kolodvora voditi računa o svojoj sigurnosti i svojem ponašanju tako da ne ometaju druge putnike i treće osobe.

 

Autobusni kolodvor ima pravo odbiti pružanje kolodvorske usluge u odnosu na putnike i treće osobe koje:

  • remete javni red i mir ili obavljanje djelatnosti Autobusnog kolodvora,
  • odbiju platiti naknadu za kolodvorske usluge,
  • su vidno pod utjecajem alkohola ili se ponašaju suprotno opće prihvaćenim normama,
  • onečišćavaju prostor ili okoliš Autobusnog kolodvora,
  • za koje postoje osnove sumnje da svojim ponašanjem krše pozitivne propise Republike Hrvatske,
  • ne ispunjavaju neki od uvjeta određen ovim općim uvjetima.

 

Članak 16.

Naknadu za kolodvorske usluge putnici i treće osobe plaćaju:

  • za kolodvorske usluge iz članka 3., stavak II., podstavak 1., 2. i 3. prilikom kupnje vozne karte, a u slučaju da isti ne kupuju vozne karte, Autobusni kolodvor ima pravo naplatiti navedene kolodvorske usluge
  • za kolodvorske usluge iz članka , stavak II., podstavak 4. i 6. ovih općih uvjeta prije korištenja istih,
  • za kolodvorske usluge iz članka 3., stavak II., podstavak 5., 7. i 8. ovih općih uvjeta nakon korištenja istih.

 

Članak 17.

U odnosu na pojedine kolodvorske usluge:

  • izdavanje potvrde o cijeni vozne karte izvršit će se u odnosu na osobu koja istu zatraži te prije izdavanja plati naknadu za istu uslugu,
  • u odnosu na upotrebu sanitarnog čvora primjenjuje se prethodna odredba,
  • navedeno se primjenjuje i u odnosu na upotrebu telefona i razglasa.

 

POHRANA STVARI

Članak 18.

Pohrana stvari (prtljage), na koju se na odgovarajući način primjenjuju odredbe Zakona o obveznim odnosima koje uređuju ostavu, obavlja se na zahtjev fizičke osobe u slučaju kada prtljaga i fizička osoba udovoljava slijedećim uvjetima:

  • ugovor o ostavi smatra se sklopljenim kada Autobusni kolodvor primi prtljagu na pohranu i čuvanje, a smatra se da je prtljaga primljena kada Autobusni kolodvor izda potvrdu o primitku prtljage,
  • pod prtljagom podrazumijevaju se torbe, paketi, pisma i slična pakiranja uobičajenih dimenzija,
  • prije pohrane ostavodavac mora omogućiti pregled prtljage i dati svoje ime, prezime, adresu i broj telefona,
  • prtljaga mora biti uobičajeno zapakirana,
  • ostavodavac mora upozoriti na sva posebna svojstva prtljage

 

Pohranjena prtljaga mora se preuzeti najkasnije u roku od 30 dana od dana pohrane, a nakon proteka navedenog roka Autobusni kolodvor za istu ne odgovara.

 

Autobusni kolodvor ne odgovara za štetu koja na prtljazi nastane zbog razloga koji se nisu mogli predvidjeti, izbjeći ili otkloniti (viša sila), kao niti za štetu koja nastane zbog svojstva na koje ostavitelj nije upozorio, a koja se pozornošću radnika Autobusnog kolodvora nisu odmah primijetila tijekom redovne kontrole prilikom preuzimanja.

 

Članak 19.

Na pohranu se ne primaju:

  • predmeti koji se po svojoj prirodi ne mogu primiti na čuvanje kao prtljaga,
  • predmeti koji spadaju u skupinu opasnih stvari (stvari koje su sposobne predstaviti rizik zdravlju, sigurnosti ili imovini),
  • lako pokvarljiva roba (roba podložna kvarenju, propadanju ili smanjenju vrijednosti u kratkom vremenskom roku),
  • hrana, žive životinje, novac, nakit, vrijednosnice i druge dragocjenosti.

 

Članak 20.

U slučaju primanja stvari na čuvanje Autobusni kolodvor će ostavodavcu izdati potvrdu o primitku stvari kojom je ostavodavac obvezan legitimirati se prilikom preuzimanja stvari.

 

OSTALI ODNOSI SA PUTNICIMA I TREĆIM OSOBAMA

Članak 21.

U slučaju kad ne posjeduje voznu kartu putnik je istu obvezan kupiti na prodajnom mjestu kolodvora.

 

Ako putnik uđe u autobus, a prethodno nije kupio voznu kartu, dužan je na poziv prometnog osoblja Autobusnog kolodvora ili posade autobusa izaći iz autobusa i kupiti voznu kartu na blagajnama Autobusnog kolodvora.

 

Pored iznosa kojeg je putnik dužan platiti za voznu kartu, dužan je platiti i Cjenikom utvrđeni iznos na ime kolodvorske usluge i naknadu za rezervaciju mjesta, koji su uračunati u konačnu cijenu vozne karte za karte kupljene putem usluga Autobusnog kolodvora.

 

Članak 22.

Autobusni kolodvor se obvezuje na zahtjev putnika koji odustane od putovanja izvršiti povrat novca plaćenog za voznu kartu, umanjen za 10% cijene vozne karte na ime manipulativnih troškova  bez povrata uplaćenog novca za kolodvorsku uslugu i rezervaciju mjesta:

  • ako se putnik obrati prometnom uredu na Autobusnom kolodvoru najkasnije 2 sata prije polaska autobusa za liniju u unutarnjem javnom linijskom prijevozu,
  • ako se putnik obrati prometnom uredu na Autobusnom kolodvoru najkasnije 6 sati prije polaska autobusa u međunarodnom linijskom prijevozu.

 

Poslije isteka rokova iz prethodnog stavka, prometni ured uputiti će putnika da svoj zahtjev realizira direktno od prijevoznika.

 

Povrat voznih karata koji je posljedica zlouporaba u kartičnom poslovanju obavlja se sukladno posebnim pravilima koje utvrduje autobusni kolodvor u suradnji s bankom davateljem kartičnih usluga.

 

Odredba stavka 1. ovog članka primjenjuje se i u slučaju:

  • ako prijevoznik otkaže polazak za određenu liniju, u kojem slučaju se iznos koji se vraća putniku ne umanjuje za 10%,
  • ako je prijevoznik za određenu liniju prijavio kašnjenje 30 ili više minuta od redovnog polaska.

 

Odredba ovog članka odnosi se isključivo na vozne karte prodane na autobusnom kolodvoru na blagajnama autobusnog kolodvora.

 

Autobusni kolodvor ne vrši povrat novca za neiskorišteno povratno putovanje po povratnim voznim kartama te takve zahtjeve putnici mogu ostvarivati isključivo od prijevoznika.

 

U slučajevima iz ovog članka stavak 1. putnik nema pravo na povrat iznosa plaćenog za kolodvorske usluge i rezervaciju.

 

U slučajevima iz ovog članka stavak 3. putnik ima pravo na povrat iznosa plaćenog za kolodvorske usluge i rezervaciju.

 

Autobusni kolodvor ne vrši povrat novca za neiskorišteno putovanje po pretplatnim voznim kartama drugih prijevoznika te takve zahtjeve putnici mogu ostvarivati isključivo od prijevoznika.

 

Članak 23.

Prometni ured može produžiti valjanost vozne karte ako putnik mijenja datum i vrijeme putovanja s istim prijevoznikom i takav zahtjev postavi najkasnije 2 sata prije polaska autobusa u unutarnjem javnom linijskom prijevozu i 6 sati prije polaska autobusa za liniju u međunarodnom javnom linijskom prijevozu.

 

Navedene radnje mogu se izvršiti za dan putovanja koji se nalazi unutar najviše 10 dana slijedećih od dana putovanja koji je označen na voznoj karti, uz uvjet da putnik za dan kad putuje plati novu rezervaciju i kolodvorsku uslugu.

 

Produženje valjanosti vozne karte mora biti ovjereno od strane prometnog ureda, pečatom i potpisom dežurnog prometnika ili druge ovlaštene osobe, sa točno vidljivim datumom produženja. Jednom produžena valjanost vozne karte ne može se produžavati.

 

Članak 24.

Putnik nema pravo na povrat novca plaćenog za voznu kartu ako:

  • izgubi voznu kartu,
  • voznu kartu vraća u roku kraćem od roka iz članka ovih općih uvjeta,
  • voznu kartu vraća nakon što je putovanje već započeo,
  • je svojom nepažnjom otputovao autobusom drugog prijevoznika od onoga koji je naveden u voznoj
  • je svojom nepažnjom otputovao autobusom za koji vozna karta vremenom polaska i/ili relacijom ne odgovara.

 

PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 25.

Na dan početka primjene ovih općih uvjeta prestaju važiti opći uvjeti obavljanja kolodvorske djelatnosti doneseni u ranijem periodu.

 

U slučaju spora nadležan je sud prema sjedištu Autobusnog kolodvora.

 

Članak 26.

Iznimno od članka 9. ovih Općih uvjeta, u odnosu na prijevoznike koji do dana početka primjene ovih Općih uvjeta koriste kolodvorske usluge na autobusnom kolodvoru, smatra se da su navedeni prijevoznici poduzeli konkludentnu radnju iz članka 8. ovih Općih uvjeta ako na dan početka ili nakon toga dana nastave sa korištenjem kolodvorskih usluga na predmetnim kolodvorima.

 

Članak 27.

Ovi opći uvjeti objavljuju se na oglasnoj ploči AK Varaždin i Internet stranici.

 

Ovi opći uvjeti stupaju na snagu osmi dan od dana objave na oglasnoj ploči AK Varaždin i primjenjuju se od 01.12.2025. godine.

 

Varaždin, 21.11.2025.

Direktor: 
Jasminka Strehovec, dipl.iur

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Na temelju članka 99. Stavka 6. Zakona o prijevozu u cestovnom prometu (N.N. broj 136/2024.), te članka 6. Pravilnika o autobusnim kolodvorima (N.N. broj 125/25), Autobusni prijevoz d.o.o. donosi:

 

C J E N I K

Kolodvorskih usluga Autobusnog kolodvora Varaždin

1. PRISTAJANJE AUTOBUSA

a) Za linijski prijevoz:

- za svako pristajanje autobusa

6,00 €

- za dodatni autobus u dolasku odnosno polasku

12,00 €

-za linije iz javne usluge - za svako pristajanje

 

2,00 €

 

 b) Za povremeni prijevoz:

- za svaki dolazak autobusa, odnosno polazak ili prijevoz u tranzitu

20,00 €

 

2. KORIŠTENJE PARKIRALIŠTA ZA PARKIRANJE AUTOBUSA I OSOBNIH AUTOMOBILA

a) Parkiranje autobusa koji prometuju na redovnim linijama:

- za parkiranje autobusa do 30 minuta

2,50 €

- za parkiranje autobusa do 2 sata (po satu)

3,00 €

- za parkiranje preko 2 sata do kraja dana (po satu)

5,00 €

- paušalni iznos za dnevni najam parkirališnog mjesta po (1) autobusu

13,00 €

 

b) Parkiranje autobusa koji ne prometuju na redovnim linijama:

- za parkiranje do 1 sat

4,00 €

- za parkiranje do 2 sata

7,00 €

- za parkiranje do 4 sata

10,00 €

- za parkiranje do 8 sati

18,00 €

- za parkiranje do 12 sati

25,00 €

- za dnevno parkiranje

40,00 €

 

3. PRODAJA VOZNIH KARATA

Za uslugu prodaje voznih karata autobusni kolodvor naplaćuje od prijevoznika:

proviziju od pune cijene karte u postotku:

- za unutarnje autobusne linije        

9,00 %

- za međunarodne autobusne linije

9,00 %

- za prodaju mjesečnih karata

3,00 %

4. KOLODVORSKA USLUGA

Autobusni kolodvor na ime kolodvorske usluge (za informacije, rad prodajne službe, korištenje prostora, čekaonice, održavanje, rasvjete, čišćenje i pranje) naplaćuje od putnika iznos od:

- za unutarnje autobusne linije                                                                       

0,50 €

- za međunarodne autobusne linije

1,00 €

- za mjesečne karte postotak od cijene karte

1,17 %

- peronska karta

0,50 €

 

 

5. REZERVACIJA I ČUVANJE MJESTA U AUTOBUSU

Autobusni kolodvor za izvršenu rezervaciju mjesta u autobusu od putnika naplaćuje iznos od:

- za unutarnji linijski prijevoz                                                          

1,00 €

- za međunarodni autobusni prijevoz

2,50 €

- za čuvanje mjesta u autobusu i rezervaciju mjesta na poseban zahtjev   putnika putem telefona, telefaxa, e-poštom ili usmeno

2,00 €

 

6. IZDAVANJE POTVRDA O CIJENI VOZNE KARTE

Autobusni kolodvor za izdavanje potvrde o cijeni vozne karte naplaćuje od putnika:

                      

- za potvrdu uz predočenje vozne karte kupljene na blagajni AK

bez naknade

- za potvrdu o cijeni bez predočenja vozne karte

7,00 €

 

- cijene više različitih karata ispisane na memorandumu AK:

 

                                                                                        *do 50 relacija

                    70,00 €

                                                                                     *do 100 relacija

                   140,00 €

- potvrda o cijeni mjesečne vozne karte, bez predočenja karte

10 % od cijene mjesečne karte

- potvrda o ne prometovanju ili zakašnjenju redovnih autobusnih linija uz predočenje vozne karte

 

bez naknade

- izvod iz voznog reda                                                     

20,00 €

 

7. POHRANA I ČUVANJE PRTLJAGE, PISAMA I PAKETA

a) Za pohranu i čuvanje prtljage autobusni kolodvor za svaki započeti sat naplaćuje:

- za putničku prtljagu (putne torbe, kovčezi i sl.) do 15 kg težine             

1,00 €

- za televizore, radio aparate, šivaće strojeve i ostale veće predmete preko 15 kg

1,00 €

Za preuzetu prtljagu autobusni kolodvor jamči do 70,00 eura vrijednosti prtljage.

 

b) Za pohranu i čuvanje pisama, paketa, te ostalih većih predmeta koje dostavljaju prijevoznici kao treća lica autobusni kolodvor naplaćuje dnevnu naknadu i to:

- za pisma (manje i veće kuverte)                                  

10,00 €

- manji paketi (auto dijelovi, štampani materijali i sl.)

10,00 €

- veći paketi (televizor, radio aparati, linije, gume i sl.)

10,00 €

                Za preuzetu obvezu autobusni kolodvor jamči do 70,00 eura vrijednosti pisama i paketa.

 

Autobusni kolodvor ne jamči za oštećenja prtljage do koje nije došlo nestručnom manipulacijom djelatnika autobusnog kolodvora.

8. PRODAJA ČIP KARTICE

  • Za umirovljenike, đake, studente, radnike        10,00 €

9. UPOTREBA SANITARNOG ČVORA

Autobusni kolodvor naplaćuje od korisnika naknadu za korištenje sanitarnog čvora:

- za korištenje kabine javnog WC-a                               

0,50 €

- za korištenje pisoara javnog WC-a

0,50 €

 

10. OŠTEĆENJE I ONEČIŠĆENJE PROMETNIH POVRŠINA

Za oštećenje prometnih površina autobusnog kolodvora pogonskim gorivom ili mazivom od prijevoznika se

naplaćuje naknada od 100,00 eura.

 

Za namjerno izbacivanje otpadaka iz autobusa na prometne površine i parkiralište prijevozniku se naplaćuje

naknada od 80,00 eura.

 

NAPOMENA: Cijene usluga iz točke 1,2 i 3 uvećavaju se za PDV.

 

Mjesto i datum: Varaždin 27.10.2025.

Direktor:
Jasminka Strehovec, dipl.iur.

Info centar

Web stranica www.ap.hr radi boljeg rada i poboljšane funkcionalnosti koristi kolačiće (eng. cookies) i slične tehnologije. Ako nastavite s pregledom stranice, smatrat ćemo da ste suglasni s navedenom uporabom. Više informacija »